Інтегрований урок у 9 класі (англійська мова та художня культура)



  


                  Інтегрований урок у 9 класі

(англійська мова та художня культура)

із досвіду роботи  вчителів Чулаківської ЗОШ
Устімової Т.В., Руденко Т.Г.

 


        Тема:     Impressionism. Self-portrait.

Мета: ознайомити учнів із особливостями мистецької течії імпресіонізму,    творами художників-імпресіоністів: Клода Моне, Огюста Ренуара, Каміля Піссаро, Едгара Дега, Альфреда Сіслея, Берта Морізо, Ван Гога , дати поняття про хроматичні та ахроматичні кольори, розвивати здатність бачити кольорове розмаїття оточуючого світу; формувати інтерес до аналізу-інтерпретації художніх творів; розвивати особистісно-позитивне ставлення до мистецьких цінностей; удосконалювати уміння роботи з джерелами знань;  розвивати творчі здібності учнів, комунікативні навички роботи в парах;  пізнавальний інтерес до навколишнього життя; виховувати любов до мистецтва.
                              
Обладнання: репродукції картин художників-імпресіоністів, презентація «Імпресіонізм», репродукції картин Ван Гога, музична композиція Равеля «Гра води»,текст пісні (НО1), картки для роботи в парах (НО 2) 
Тип уроку: інтегрований урок, з використанням міжпредметних звя’зків
 із художньої культури та англійської мови. Комбінований урок.
Епіграф:                 Посилати світло в темні серця людей – обовязок мистецтва
To send light into the darkness of men’s hearts
Such is the duty of the artist
Schuman

Хід уроку
1.             Організаційна частина. (3-4хв.)

T: Good morning pupils. Glad to see you.Let’s start our lesson.
You can colour my world with happiness
Colour my world with joy
Colour my world with sweet caress
Colour my world with love

If you colour my world with sunlight
Colour my world with blue skies
Colour my world with moonlight
You'll cover my world so bright
So, let’s sing a song  “ The World is Full of Colours”.(HO 1)

2.             Мотивація навчальної діяльносі (2-3хв.)
              “How many languages you know, how many times you are the man”
         -  «Скільки ти знаєш мов, стільки разів ти людина».
Мабуть, можна погодитися з думкою, що кожна людина — це окремий світ. Вивчаючи іноземні мови, людина духовно зростає, збагачується, стає цікавою особистістю. Знання іноземних мов вважається неодмінним атрибутом кожної освіченої людини, дзеркалом її духовної культури та інтелекту. Саме тому можна цілком погодитись із відомим твердженням: «Скільки ти знаєш мов, стільки разів ти людина».
- Людина завжди прагнула до краси й гармонії, тобто до мистецтва, яке здатне викликати, як вважали стародавні греки, катарсис – своєрідне духовне очищення.
Катарсис  (від давногрецької κάθαρσις — підняття, очищення, оздоровлення) — Тому ми вирішили поєднати два предмети: англійську мову й художню культуру, адже маємо спільну тему для вивчення.
Мета нашого уроку - знайомство із особливостями мистецької течії імпресіонізму, із творами художників-імпресіоністів, зокрема творчістю Ван Гога…
Today we are going to talk about painting. It’ll be the subject of our todays discussion. People can express their emotions in different ways. Some of them draw pictures of different   favourite places, others write poems and make sculptures.

3.             Активізація пізнавальної діяльності учнів. (5-7хв)
Пропонуємо вам розпочати роботу із заповнення асоціативної схеми.
Для цього спочатку ви спробуєте відгадати опорне слово, про яке у словнику української мови написано, що це:
-         творче відображення дійсності в художніх образах;
-         творча художня діяльність;
-         досконале вміння в якійсь галузі;
-         майстерність.

Так. Це мистецтво.
Робота в парах. (HO 2)
Розгляньте картки. Translate into Ukrainian these words – asociations, and deside what kind of art they characterize. Перекладіть українською слова – асоціації, визначте,  який вид мистецтва вони характеризують.
1 картка: Arch - арка, Stonehenge - Стоунхендж, skyscraper- хмарочос, Great Chinese wall - Велика китайська стіна, міцність
 (Архітектура – камяний літопис століть);

2 картка: Ogust Roden - Огюст Роден, Stature - пам’ятник, marble - мармур, glass - скло,Venus -  Венера Милосська
(Скульптура – мовчазна потаємна муза);
3 картка:a dot -  крапка, a  line - лінія,a playbill - афіша, T.G.Shevchenko - Т.Г.Шевченко, a pencil - олівець
(Графіка – ритми ліній);
4 картка: a portrait - портрет, stil life - натюрморт, Van Gogh - Ван Гог, impression - враження, water-colour - акварель
(Живопис – «живо писати», мати здатність зображувати навколишній світ, проникати у внутрішній світ людини);
5 картка: clothes - одяг, embroidering - вишивка,gold - золото, pysanka - писанка, a toy - іграшка
(Декоративне мистецтво – мистецтво чарівних візерунків);
6 картка: colour -  колір, reporting - репортаж, мить, black and white - чорно-білий
(Художня фотографія – зображення дійсності за допомогою технічних засобів);
7 картка: composer - композитор, Rock-N-Roll - рок-н-рол, a violine - скрипка,”The Seasons”«Пори року», Moris Ravel - Моріс Равель
(Музика «Якби все можна було виразити словами, музики не було б на світі» Валентин Сєров);
8 картка:actor -   актор, monologue -монолог,a comedy - комедія, a tragedy -трагедія, Melpomena - Мельпомена
 (Театр – синтез мистецтв);
9 картка: music -  музика, feelings -почуття,waltz -  вальс,Vlad Yama -  Влад Яма, Терпсихора
 (Хореографія – «запис танцю» засіб вираження думок і почуттів);
10 картка: western - вестерн, O. Dovzhenko - О Довженко, a TV-set - телевізор, brothers Lumiere -брати Люм’єри
(Кіномистецтво «Кіно має так діяти на вас, щоб ви забували, що сидите в кінотеатрі» Роман Поланські).
Підсумок: «Усі види мистецтв служать найвеличнішому з них – мистецтву жити на Землі» Бертольд Брехт.
Обовязок мистецтва  - служити людям, посилаючи в темні серця світло.
T: We can’t imagine our life without arts. We really enjoy everything that is beautiful. Today  we’ll  talk about wonderful arts and artists.
So, what is art? (відповіді учнів)

4.             Пояснення нового матеріалу. (10хв)
Складіть логічний ланцюжок із понять: романтизм, античний, Ренесанс, реалізм, класицизм, романський, готичний, бароко.
(відповідь: античний, Середньовіччя, романський, готичний, Ренесанс, бароко, класицизм, романтизм, реалізм).
Наступний європейський стиль в історії культури – імпресіонізм.
Презентація «Імпресіонізм у мистецтві» (виступ учня)
Доповнення учителя
Безпосередньо історія імпресіонізму охоплює лише 12 років: від першої виставки   1874 р. до восьмої, останньої в 1886 р.
Все почалося з того, що в 1863 р. художники, яких офіційне журі не прийняло на чергову виставку «Салонів» (там виставляли картини відомі художники, потрапити на виставку «Салонів» можна було лише отримавши схвальну оцінку журі, яке завжди надавало перевагу академічним роботам, нововведення не схвалювалися), організували свій власний «Салон знехтуваних». На цій виставці була представлена робота Едуарда Мане «Сніданок на траві», що спричинила грандіозний скандал.
 
На картині у незвичайній живописній манері були зображені молоді чоловіки в парадних костюмах і оголені жінки, що вели дружню бесіду – ця тема раніше вже звучала в мистецтві в творчості художників Відродження. Е.Мане більше цікавили проблеми передачі повітряного простору та гра сонячного світла, він зовсім не прагнув скандальної слави, але й відступати від нових вдалих художніх рішень не став. Навколо нього об’єднуються молоді прогресивно налаштовані художники:
Клод Моне, Огюст Ренуар, Каміль Піссаро, Едгар Дега, Альфред Сіслей, Берта Морізо, Анрі Тулуз-Лотрек, Поль Сезанн, Жорж Сьора, поль Сіньяк та інші.
Ці молоді талановиті художники не визнавали офіційних канонів у мистецтві, жадали знайти нові, свіжі форми, особистісне вирішення живописних завдань, індивідуальний почерк.
Секрет художнього методу імпресіоністів полягає в прагненні передати безпосередньо враження від того середовища, що їх оточувало. Власне і сама назва мистецької течії пішла від картини Клода Моне «Враження. Схід
 сонця»mpression в перекладі означає «враження»).
           
Ці враження художники втілювали в картинах, створюючи засобами живопису ілюзію світла та повітря. Вони розклали основні кольори спектра і почали писати чистим кольором, не змішуючи його на палітрі, використовуючи оптичне сприйняття ока, що на певній відстані зливає окремі дрібні мазки в єдиний живописний образ.
         
  Ван Гог «Соняшники»                  Ван Гог «Натюрморт з ірисами»
                            
«На пам'ять про фіолетовий»                  «Зоряна ніч»
Які відчуття викликають у вас ці картини? (Відповіді дітей).
                            Виставка імпресіоністів
У лютому 1886 року Вінсент приїхав в Париж до брата Тео, який на той час уже декілька років керував французькою філією галереї Гупиля. Вирішивши вчитися образотворчому мистецтву, він поступив на навчання до відомого живописця Фернана Кормона. Вінсент відкрив для себе імпресіоністів. Він відвідував численні виставки, на яких виставлялись роботи Деґа, Моне, Каміля Піссарро та Сіслея. Картини ван Гога «Іриси» та «Зоряна ніч» були схвально зустрінуті на осінньому салоні у Парижі, а ще десять картин було відібрано після того, як Моне оголосив роботи Вінсента найкращими на всій виставці.  

Захоплення Ван Гога імпресіонізмом тривало недовго — художник зрозумів, що його живопис має бути абсолютно іншим.

Відомо, що кольори поділяються на хроматичні та ахроматичні.
     Ахроматичні – це значить безколірні. До цих кольорів належать білий, сірий, чорний. У повсякденному житті ми майже не звертаємо увагу на ці кольори. Але вони є невід’ємною частиною нашої дійсності.
     Хроматичні  кольори – це всі кольори райдуги. Ви вже знаєте, що вони бувають основні та похідні.                                    
Імпресіоністи не використовували земляний, чорний кольори, писали свої картини лише на пленері (з натури), їх цікавило повсякденне життя: сучасне місто з його імпульсивним, різноманітним життям; пейзажі з їх швидкоплинністю, мінливістю й барвистістю. Вони володіли досконало технікою виконання етюду (найбільш вражає надзвичайна влучність спостережень, сміливість і несподіваність композиційних рішень.
Недолік художньої техніки імпресіоністів у тому, що в гонитві за враженнями, короткими та гострими, вони природно дійшли до того, що картину практично не можна було завершити: враження весь час змінювалися і зупинити цей процес було неможливо. У цьому дослідники вбачають слабке місце імпресіоністів.
Композитори-імпресіоністи вчилися «чути світло», передавати у звуках рух води, коливання листя, подув вітру й заломлення сонячних променів у вечірнім повітрі.
Найяскравіше музичний імпресіонізм знайшов своє втілення у творчості К. Дебюссі та М. Равеля. Музику імпресіонізму зближує з імпресіонізмом у живописі барвистість, прагнення до втілення швидкоплинних вражень, до одухотвореної пейзажності.(прослуховування музичної композиції Равель «Гра води»)
Імпресіонізм в скульптурі
Деякі принципи імпресіонізму — передача миттєвого руху, плинність форми — у різному ступені позначилися в скульптурі 1880-1910-х рр. (у Едгара Дега й Огюста Родена у Франції, М. Россо в Італії, П. П. Трубецького й А. С. Голубкіної у Росії); у той же час підвищена мальовничість імпресіоністичної скульптури вступала часом у протиріччя з відчутністю й тілесністю, властивій самій природі скульптурного образу.
Головним завданням імпресіоністів було пробудити уяву людини, дати їй можливість хоча б на мить доторкнутися до краси і гармонії світу й природи, передати відчуття «чарівної радості життя».
Запитання

Дайте відповіді на запитання:
1.             За яких обставин відбулась перша виставка імпресіоністів?
2.             Яка картина спричинила скандал, внаслідок якого виділилась течія імпресіонізму?
3.             Звідки походить назва « імпресіонізм»?
4.             Особливості художньої техніки імпресіоністів.(Передавали враження, техніка крупного мазка, техніка пуантилізму, ніколи не змішували кольори, передавали складний світлоповітряний простір за допомогою коротких мазків, предмети позбавлялися матеріальності і перетворювалися на гармонію кольорових плям.  )
5.             «Слабке місце» імпресіоністів.



5.             A. Обговорення понять «портрет» та «автопортрет». (10 хв)
T: Look at the title and pictures, then answer the questions.
-         What is a portrait? ( a portrait is a painting of a person.)
-         What is a self – portrait? (a self portrait is a painting the artist does himself)
-         Are these portaits, drawings, paintings or photographs? ( both of these are paintings)
-         Who do they show? ( They show Vincent Van Gogh and Elisabeth Vigee-Lebrun.
-         What do you know about Vincent Van Goh? (biography)
-         What can you say about  each artist from the picture? (The first artist looks quite poor, lonely and perhaps unhappy. The second artist is well-dressed, and looks very content. She has a child she loves very much, and she probably married.)
-         What part of the artist’s life does each portrait show? ( The first portrait shows the typical moment in the artists working life. The second painting shows a lady who perhaps thinks her family life is more important than her work.
      B. Describe each painting. Think about:
 - Where are they?
 - What are they wearing?
- What are they doing?
- What are the main colours?
- How you think the people feel?

 6.   «Соняшники» Ван Гога (3-5 хв)

   Серед картин Ван Гога - легендарна серія "Соняшники", що стала одним із символів його творчості. Головним образом, який поєднав усі без винятку роботи, став образ соняшника. Саме він стає одним з улюблених природних мотивів для Ван Гога під час його перебування на півдні Франції, у місті Арль. Звідти він неодноразово писав у листах до брата про роботу над соняшниками. Але натюрморт із соняшників для Ван Гога був не просто черговим сюжетом. Він називав їх “декораціями”, зазначаючи у одному з листів: “Мечтаю украсить мою мастерскую полудюжиной «Подсолнечников»…». А жовтий, домінуючий колір у цих композиціях вважав таким, який виражає його індивідуальність як митця. Гру кольорів у соняшникових композиціях Ван Гог порівнював з ефектом вітражів у готичній церкві.
Легенда про соняшник. (англійською мовою)
Складається враження, що творчість Ван Гога нам близька і зрозуміла, адже соняшник – символ нашої батьківщини. Він слідує за сонцем, немов його дитя, дивлячись здивовано на світ. Микола Реріх тлумачив слово «культура» як «культ  урра»,  поклоніння сонцю. Він бачив сонце в середині себе і в кожному із нас. А допомагало йому, на мою думку, мистецтво, яке й покликане посилати світло в темні серця людей.


VІ.    Підсумок уроку.    (2-5 хв.)  
Рефлексію.
Тестування учнів з метою узагальнення отриманої інформації на уроці.
    

Домашнє завдання.
Англійська мова: Намалювати  автопортрет і описати англійською мовою.
Художня культура: Доберіть слова, малюнки або предмети, які б асоціювалися у вас з імпресіонізмом, для створення колажу.
  Додатки
Едуард Мане
Впродовж всього життя захоплювався видатними колористами, відрізнявся від інших імпресіоністів тим, що не відмовився від широкого мазка й узагальненої характеристики; зберіг синтетичність форми й цілісність характерів. Найцікавіші роботи: «Бар в Фолі-Бержер», «Аржантей».
Клод Моне
Саме в його творчості втілилося основне завдання – проблема світла та повітря. В його картинах предмети мовби розчиняються в світлоповітряному просторі, позбавляються матеріальності і перетворюються на гармонію кольорових плям. Він по кілька разів писав один і той самий мотив, спостерігаючи ефекти освітлення в різні часи доби. Так з’явилися його знамениті «Стоги сіна», «Руанські собори», «Скелі в Бель-Іль», «Тополі» («Руанських соборів» існує понад 20 версій).
Каміль Піссаро
Художник-самоучка, йому знадобилось 10 років, щоб оволодіти технікою імпресіоністів. Працював винятково у жанрі пейзажу, особливу увагу приділяв зображенням Парижа в різні пори доби, за різної погоди: «Сад Тюїльрі, туман», «Бульавр Монмартр», «Червоні дахи».
Альфред Сіслей
Англієць за походженням, але все життя прожив у Франції. Панівне місце в його творчості посідало небо, його пейзажі дуже тонкі й ліричні: «Повідь у Пор-Марлі», «Лісова галявина в Фонтенбло», «Берег Сени біля Буживаля».
Огюст Ренуар
Його композиції завжди глибоко продумані, в них немає випадкових елементів. Живописна техніка своєрідна – він застосовує лесировку (на полотно наносяться прозорі шари рідкої фарби, що змінює відтінки). Писав переважно жіночі моделі й побутові картини (в основному сцени відпочинку в міських кафе). Відомі роботи: «Дівчата за піаніно», «Дівчина з віялом», «Сніданок веслярів», «Парасольки».
Едгар Дега
Мабуть, єдиний з імпресіоністів, хто мав незалежне фінансове становище від народження, одержав блискучу академічну освіту, З імпресіоністами його поєднувало бажання відображувати дійсність за допомогою нових художніх методів, але він не поділяв певною мірою всіх імпресіоністських концепцій: не розумів рабської залежності від пленера, відмовлявся ретельно стежити за змінами світла та мінливістю руху. В той же час був дуже вимогливим до себе, виявляв надзвичайну проникливість у переданні мінливості враження. Майстер надавав особливого значення лініям – його точні швидкі малюнки виконані впевнено, продумано. Найбільше цікавився темою театру, балету, Його знамениті танцівниці, ніби зіткані з повітря: «Блакитні танцівниці», «Танцівниці на репетиції», «Репетиція балету на сцені». Наприкінці життя майже втратив зір, тому працював у техніці пастелі.
Анрі Тулуз-Лотрек
З дитинства обожнював малювання і присвячував йому весь вільний час. Внаслідок хвороби кісток після перелому ноги на все життя залишився карликом, відчуття власної неповноцінності змушувало його звертатись до тем з життя паризької богеми і паризького «дна». Він був постійним відвідувачем паризьких кафе, де спостерігав за різними проявами людських характерів. Його роботи сповнені загостреного реалізму, прямі в своїй відвертості, часто доходять до гротеску і карикатури. Працював і в техніці літографії, плакату   (особливо в останні роки життя). Художника найбільше цікавила людина, її поведінка в різних ситуаціях, причому, як позитивні, так і негативні сторони. Відомі твори: «Мулен-Руж», «Мулен де ла Галлет», «Портрет О.Уайльда», «Клоунесса».
Жорж Сьора, Поль Сіньяк
Імпресіоністичний метод був доведений до свого логічного завершення у їх творчості. Вони намагалися створити наукову теорію кольору, прикласти до мистецтва наукові відкриття в галузі оптики, створювали діаграми, намагаючись дрібними короткими мазками, доведеними до яскравих чистих за кольором крапок, ніколи не змішуючи їх на палітрі, передавати складний світлоповітряний простір. Їхній метод дістав назву «неоімпресіонізм» або «дивізіонізм» (розділення), чи «пуантилізм» (письмо крапками). Найкращі роботи цих майстрів: Ж.Сьора – «Недільна прогулянка на острові Гранд-Жатт», П.Сіньяк – «Дамба в Портрійо».
Поль Сезанн
Його творча манера настільки індивідуальна, що дуже відрізняється від імпресіоністів, але оскільки він також належав до художників, роботи яких не приймав «Салон», то виставляв свої картини разом з імпресіоністами. Все життя прагнув знайти власну манеру реалістичного виконання, через це мав багато труднощів, але не відступив від мети і згодом з’явилися прихильники. Його метод називають «постімпресіонізмом». Відомі твори: «Гора Сент Віктуар», «Будинок повішеного», «Натюрморт з персиками», «Гравці в карти».
З Франції імпресіонізм розповсюдився по всій Європі. Цей напрям справив великий вплив на формування нових течій в живописі.

Вінсент Віллем ван Ґоґ  - (30 березня 1853 — † 29 липня 1890) — нідерландський художник, постімпресіоніст. Його творчий спадок мав величезний вплив насамперед на французький живопис.

Вінсент Віллем ван Гог народився в селі Гроот-Зюндерт у провінції Брабант на півдні Нідерландів. Його батьками були Анна Корнелія Карбентус (дочка переплітача книг) та Теодор ван Гог, пастор Нідерландської реформаторської церкви. Йому дали ім'я на честь дідуся Вінсента ван Гога (1789–1874, отримав ступінь з теології у Лейденському університеті у 1811 році) та народженого за рік до його появи на світ старшого братика, який помер в свій перший день життя. Висловлювались думки, що найменування на честь померлого брата могло мати великий психологічний вплив на молодого художника, і деякі елементи його мистецтва, такі, як зображення пари чоловічих фігур, можуть бути наслідком саме цієї події. Практика використання того самого імені не була незвичною в той час. Так, дід Вінсент мав шістьох синів, троє з яких стали продавцями творів мистецтва, включаючи одного з них — Вінсента. В свою чергу, дід художника, можливо, був названий на честь дядька свого власного батька, успішного скульптора Вінсента Ван Гога (1729–1802). Взагалі, мистецтво та релігія були двома видами діяльності, до яких тяжіла родина ван Гогів.

Через чотири роки після Вінсента 1 травня 1857 року народився його брат Теодор (Тео). Був ще один брат на ім'я Кор та три сестри — Елізабет, Анна та Віл. В дитинстві ван Гог був серйозним, мовчазним та задумливим. За розповідями сестер, юний Вінсент «незграбно ходив, низько понуривши голову». Сам Вінсент ван Гог зізнавався, що його дитинство було досить похмурим, хоча йому й подобалось блукати полями та сосновим лісом поблизу дому. У 1860 році Вінсент вступив до сільської школи в Зюндерті, де було близько 200 учнів та єдиний вчитель — католик. З 1861 року Вінсент та його сестра Анна навчались вдома з гувернанткою до 1 жовтня 1864 року, коли він поїхав до Зевенбергена (20 миль від дому), щоб навчатись у початковій школі-інтернаті Йана Провілі. Він страждав через те, що довелось поїхати з рідного дому, і згадував про це уже навіть в дорослому віці. 15 вересня 1866 року Вінсент поїхав до нової середньої школи — коледжу Віллема ІІ в Тілбурзі, де він, в числі інших дисциплін, вивчав малювання. У березні 1868 року ван Гог несподівано покинув школу та повернувся додому. Про свої ранні роки він писав: «Моє дитинство було похмуре, холодне й безплідне…».

Спадщина художника

За останні 10 років свого життя Вінсент ван Гог встиг зробити близько 800 картин і понад 900 графічних аркушів.
Починаючи з перших виставок його творів наприкінці 1880-х слава Ван Гога постійно зростала серед його колег та художніх критиків, а також серед арт-дилерів та колекціонерів. Після його смерті художні виставки були організовані в Брюсселі, Парижі, Гаазі та Антверпені.

Song “The World is Full of Colours” (HO 1)
There are so many colours
We see them every day.
The sky is blue, the grass is green.
The clouds are white or grey.
                                     
The world is full of colours.
It’s wonderful to see.
Lovely  bright colours.
Look at them with me.

Flowers  are red  or orange,
Yellow, pink or blue.
I want to take the flowers
And give them all to you.

Картки (НО2)

1 картка: Arch - арка, Stonehenge - Стоунхендж, skyscraper- хмарочос, Great Chinese wall - Велика китайська стіна, міцність

2 картка: Ogust Roden - Огюст Роден, Stature - пам’ятник, marble - мармур, glass - скло,Venus -  Венера Милосська

3 картка:a dot -  крапка, a  line - лінія,a playbill - афіша, T.G.Shevchenko - Т.Г.Шевченко, a pencil - олівець

4 картка: a portrait - портрет, stil life - натюрморт, Van Gogh - Ван Гог, impression - враження, water-colour - акварель

5 картка: clothes - одяг, embroidering - вишивка,gold - золото, pysanka - писанка, a toy - іграшка

6 картка:colour -  колір, reporting - репортаж, мить, black and white - чорно-білий

7 картка: composer - композитор, Rock-N-Roll - рок-н-рол, a violine - скрипка,”The Seasons”«Пори року», Moris Ravel - Моріс Равель

8 картка:actor -   актор, monologue -монолог,a comedy - комедія, a tragedy -трагедія, Melpomena – Мельпомена

9 картка:music -  музика, feelings -почуття,waltz -  вальс,Vlad Yama -  Влад Яма, Терпсихора

10 картка: western - вестерн, O. Dovzhenko - О Довженко, a TV-set - телевізор, brothers Lumiere -брати Люм’єри

Комментарии